יָאִיר מְשַׁתֵּף
וְעַל הַסּוֹד מְוַתֵּר

שני מרצבך

בובת המוגנות

בדמותו של הדמות המרכזית יאיר

כחלק מתהליך התפתחותו של הספר במהלך השנים, עלו לי מספר רעיונות להתערבות מניעתית ומתן העלאת המודעות בבתים ובמוסדות החינוך.

כחלק מתכנית התערבות בגני הילדים שימוש בבובה של יאיר מעלה חשיבות רבה במידע אותו אנחנו יכולים לשמוע ולדלות מהילד.

בובת מוגנות בדמותו של יאיר מהווה מפגש יום יומי בקישור ויזואלי ובהקשר תודעתי בין הבובה לספר אצל הילד בתחום המוגנות.
באמצעות השימוש בבובה בזמן החופשי בגן או בבית, הילד יכול למצוא את עצמו משחק במשחקי דמיון של שאילת שאלות ושיתוף רגשות עם הבובה.

ילד שהנגישו לו את הספר באופן מתווך רגיש בונה ונכון יעשה השלכה אוטומטית על עצמו והבובה.

זוהי הזדמנות נדירה עבור המבוגר להצצה מבלי להפריע או להתערב לשיחה אותה מנהל הילד עם הבובה.

לעיתים נגלה ונחשף לעולם עשיר בתחום הנפש של הילד. ולעיתים גם נחשף למצבים בהם הילד נמצא בחשיפה לתכנים לא מותאמי גיל וכן מצבים על גבול הפגיעה או חלילה פגיעה.

כאן פסיכולוגית/יועצת הגן נכנסות לתמונה לבירור מקצועי ומקיף וכן ביחס לשאר המעגלים אליהם הילד חשוף.

נגן וידאו